TRANSFER FACTOR



TRANSFER FACTOR adalah satu bahan, atau lebih tepat lagi dikenali sebagai molekul yang terkandung di dalam kolostrum susu dan juga kuning telor. Melalui teknologi ekstraksi moden, TRANSFER FACTOR kini boleh diekstrak dari sumbernya dan dijadikan pemakanan tambahan. Produk pemakanan tambahan berasaskan transfer factor mewakili paradigma baru dalam bidang permakanan dan penjagaan kesihatan.






TRANSFER FACTOR bukanlah Vitamin, Herba, Dadah, Hormon, Kolostrum, Steroid, Galian, Enzim, Fiber atau segala produk makanan kesihatan yang terdapat dalam pasaran sekarang.  Tetapi Transfer Factor adalah Transfer Factor.  Sama seperti gamat adalah gamat, aloe vera adalah aloe vera, spirulina adalah spirulina dan sebagainya.



 
TRANSFER FACTOR  berfungsi secara semulajadi untuk mendidik dan meransang sistem imun bagi menjalankan fungsinya dengan lebih efektif dalam mengenal dan menyerang penceroboh-penceroboh di dalam tubuh dan kembali bertenang/releks apabila penceroboh-penceroboh tersebut berjaya diatasi.Dengan cara ini menjadikan TRANSFER FACTOR sebagai penawar utama untuk segala masalah penyakit samada berpunca dari sel asing ataupun sistem imun yang tidak teratur atau bercelaru (masalah Auto-Imun iaitu sistem imun bertindak menyerang sel tubuh kita sendiri).


Transfer Factor membekalkan kecerdasan dan meransang sistem imun dalam 3 kaedah penting iaitu :



RECOGNIZE (Kenalpasti)
Transfer Factor menjadi sumber rujukan oleh sel Natural Killer (NK) dalam sistem imun tubuh mengenai rupa bentuk sel asing.



RESPOND (Bertindak Balas)
Tindakbalas sel NK akan bermula sebaik sahaja sel asing dikenalpasti.  Sel asing tersebut akan dimusnahkan.



REMEMBER (Ingat)
Maklumat mengenai sel asing yang telah dimusnahkan akan kekal bersama sel NK.  Justeru, sekiranya sel asing itu hadir lagi dikemudian hari, tubuh kita akan bertindak balas dalam masa yang singkat bagi mencegah sebarang jangkitan yang lebih serius.  Proses ini akan berulang sehingga sel NK diganti oleh tubuh.



TRANSFER FACTOR telah melalui proses penyelidikan selama 50 tahun oleh para saintis seluruh dunia dan lebih 3,500 kajian saintifik telah diterbitkan tentang keberkesanannya dalam meningkatkan daya ketahanan badan.



TRANSFER FACTOR adalah 100% asli, HALAL, tidak mengandungi bahan kimia, hormon atau sebarang benda yang membahayakan dan telah terbukti selamat diambil oleh semua golongan umur termasuk bayi dan ibu mengandung sejak produk pertama dipasarkan pada tahun 1998 di USA. 



Kekuatan 1 biji kapsul TRANSFER FACTOR sama seperti 75 100 biji pil kolostrum dalam fungsi peningkatan daya imun.

1 biji kapsul TRANSFER FACTOR mengandungi informasi untuk mengenali lebih dari100 000 jenis kuman, virus, parasit, bakteria dan sel-sel kanser dalam badan.

Kajian makmal bebas menunjukkan bahawa
Transfer Factor ADVANCED Formula meningkatkan keberkesanan sistem imun dengan meningkatkan fungsi Natural Killer (NK) sebanyak 283% dan Transfer Factor PLUS Advanced meningkatkan keberkesanan sistem imun dengan meningkatkan fungsi Natural Killer (NK) sebanyak 437%.



Transfer Factor Tri-Factor Formula dari 4Life Research tersenarai di dalam  Physicians’ Desk Reference iaitu buku rujukan doktor di klinik2 dan hospital2 di USA bagi semua produk selain dadah.



TRANSFER FACTOR dengan Tri-Factor Formula adalah produk berpaten dan hak milik eksklusif 4Life Research.  Syarikat 4Life Research mendahului industri dalam produk sokongan imun pada masa ini. Syarikat 4Life telah memasarkan Transfer Factor ke hampir 60 buah negara dalam masa 10 tahun, dan berterusan melakukan R & D dan formulasi produk2 Transferceutical yang terbaru.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi baca....harap dapat lontarkan komen anda di sini..